Vi ser fram emot att höra från dig
Ring oss idag!

Förändrad leveransservice i Stockholm för en mer hållbar miljö

FÖRÄNDRAD LEVERANSSERVICE I STOCKHOLM FÖR EN MER HÅLLBAR MILJÖ

2018 öppnade ISOPARTNER upp sin andra filial i Stockholm, en filial belägen i Årsta, anpassad för vår verksamhet med skrymmande produkter och snabba flöden. Högt till tak, bra logistikytor för hantering av gods för in- och utleveranser. Dessutom försedd med lastkaj vilket underlättar all hantering av gods. Vi har levererat gods från både Solna och Årsta sedan dess. 

Trafiken i Stockholm kan vara rätt knepig. Det är mycket bilar i cirkulation, kanske inte 24 timmar om dygnet men näst inpå. Det händer incidenter varje dag som stoppar upp och skapar köer. Detta  ställer höga krav på vår leveransservice. Det är viktigt för oss att vi kan erbjuda en bra lösning av transporter till våra kunder.

Vår lager-/logistikchef Jonas Claeson och vår HR chef / projektansvarig  Regine Persson har under en tid arbetat med att hitta nya lösningar och ett samlat grepp för vår leveransservice i Stockholm. Detta för att skapa en mer hållbar miljö, en bättre arbetsmiljö för vår personal och ge våra kunder den bästa upplevelsen med vår leveransservice.

Jonas_Claeson

Jonas Claeson

Regine

Regine Persson

Alla leveranser utgår från Årsta

Sedan en tid sköts alla våra leveranser från Årsta. Förutom den dagliga verksamheten med att serva våra kunder som kommer in och hämtar material har vi idag 4,5 bilar (baserat på storlek på bil) som sköter alla leveranser. Vi har en stor lastbil som går på tur varje dag i olika väderstreck beroende på dag. Övriga bilar kommer in för omlastning flera gånger per dag.

Sebastian Hassel som tidigare arbetade som kundmottagare i Solna arbetar idag som kundmottagare i Årsta. Tillsammans med vår kundmottagare Nicklas Johansson hanterar och planerar de alla leveranser för att få bästa logistik. Vi pratade snabbt med Sebastian som tycker det fungerar mycket bra. Idag planerar vi och optimerar våra leveranser, vi får ett samlat grepp om vad som skall levereras. Det är en stor mix av produkter, allt från nätmattor, lamellmattor till rörskål och cellgummi som skall ut, och till det är det mycket tillbehör av tejp, verktyg och andra tillbehör etc. Det gäller att allt hänger ihop på våra bilar.

Som exempel nämner han att idag går det inte två bilar till samma ställe och samma dag som kunde hända förut då leveranser utgick både från Solna och Årsta. Det är bra för vår miljö! Det är högt tryck på våra leveranser, samtalen har ökat,  men alla på filialen vet vad som ska göras och hela teamet samarbetar, allt fungerar mycket bra, säger han.

Jonas Claeson nämnde en annan sak som påverkar vår arbetsmiljö och det är att chaufförerna kan själv lasta bilarna nu när allt är plockat och framställt på lastkajen när de kommer in för omlastning. 

Jonas påpekar att det är viktigt att man ringer in dagen innan för leverans. Det ger oss chansen att optimera leveranserna med både gods och körriktningar. Våra bilar lastas dagen innan för att så snabbt som möjligt komma iväg på morgonen och snabbt komma in för omlastning. Det ger oss möjlighet till fler utkörningar per dag, säger han.

Niclas Johansson

Niclas Johansson

Hassel_Sebastian

Sebastian Hassel

Nya medarbetare i Solna

I samband med förändringen av vår leveransservice då Sebastian flyttade över till Årsta klev Andreas Norlander in i rollen som filialansvarig för både Solna och Årsta och har det övergripande ansvaret för vår transportservice i Stockholm. Vi fick även två nya medarbetare i Solna, Christoffer Sandström och Ryad Mouvlier.

Vi gjorde ett besök för en snabb intervju med grabbarna. Andreas resa hos oss började 2015 och då som chaufför på vår filial på söder. När den filialen blev en del av vår nya filial i Årsta 2018 övergick hans tjänst till att vara kundmottagare i Solna som sen till arbetet som filialansvarig. Andreas gillar att gymma ut och resa. Han gillar att träffa polare, se på fotboll och då på AIK som är favoritlaget.

Christoffer började hos oss som kundmottagare hösten 2023. Han har tidigare arbetat som e-handelsansvarig. Det var varierande arbetsuppgifter som att ta emot beställning, plocka och packa samt träffa kunder.  Han gillar innebandy och hockey.

Ryad började också hos oss som kundmottagare hösten 2023. Han har tidigare arbetat som utleveransansvarig och med lager och logistik. Han gillar träning och spelar fotboll. Han kommer från Örebro och åker dit några helger i månaden för att träffa polare.

Christoffer och Ryad berättar att de hjälps åt med att serva våra kunder och ta hand om lagret. De beskriver sitt arbete som en "kombitjänst". Våra premiumpartners Paroc, Isover och Armacell har hjälpt till med produktutbildningar. Kunskap är viktigt för oss på ISOPARTNER, vi vill kunna serva våra kunder på bästa sätt. 

På frågan hur de trivs säger de samstämmigt att de trivs mycket bra. Allt socialt med både kunder och kollegor och att alla samtal har högt till tak är viktiga faktorer tycker de.

Dom tycker flytten av våra leveranser till Årsta har gått bra och nu kan de ha fullt fokus på att serva alla kunder som kommer in och hämtar material.

 

Andreas Norlander -  Christoffer Sandström - Ryad Mouvlie

Bilder personal

Jonas Claeson har sista ordet

Jonas Claeson avslutar samtalet med att vi arbetar kontinuerligt med att hitta förbättringspotentialer för att vara den bästa partnern och leverantören av produkter för teknisk isolering, plåt och passivt brandskydd och inte minst produkter för industriell isolering.

Han ger exempel på hur vi idag arbetar med scanning på våra filialer. Det är ett sätt att försöka minimera felplock som kostar både tid och pengar och inte minst skapar en frustration. Det är ett sätt för oss att öka servicegraden. 

Jonas berättar att under 2024 kommer vi att implementera ett nytt verktyg som ytterligare kommer att stärka vår leveransservice och ge våra kunder en bättre upplevelse.

Mitt och Regines arbete tillsammans med övriga kollegor fortsätter, avslutar han samtalet.

Läs även våra andra artiklar